A warm home for lonely soldiers

בית חם לחיילים בודדים

A warm home for lonely soldiers

בית חם לחיילים בודדים – יש הרבה דברים שאפשר לומר על מדינת ישראל, ואחד מהם הוא שהצבא הינו חלק בלתי נפרד מחיינו. כל אזרחי המדינה נדרשים להתגייס לצה"ל בגיל 18, גם נשים וגם גברים. אומנם זה נכון שתמיד כשנולד דור חדש אנחנו מאחלים שלא נשלח את הילדים אל הצבא, אך בסופו של דבר, זו המציאות במדינתנו.

בעוד שרוב החיילים נמצאים בקשר קבוע עם בני משפחותיהם וחוזרים הביתה בסופי השבוע, הרי שלא אצל כולם זה המצב. יש לא מעט חיילים בודדים במדינה, ויש סיבות שונות ומגוונות להיותם בודדים. יש חיילים ישראלים שפשוט לא בקשר עם בני המשפחה שלהם אך כמו כולם, הם חייבים לעשות צבא.

לעומת זאת, יש גם צעירים שגדלו במשפחות של ישראלים שחיים בחו"ל ובהגיעם לגיל 18, הם בוחרים לעלות לארץ ולהתגייס. אותם חיילים נותנים את הנשמה למען המדינה ומתמודדים, בנוסף, עם הקושי של הניתוק מהמשפחה. לכן ברור מדוע בית חם זה מסוג אותם הדברים שאותם חיילים צריכים.

בית חם שמיועד לחיילים בודדים מקל על הבדידות. בעוד שחיילים אחרים חוזרים אל המשפחה אחרי שהות בשטח או בבסיס, פעמים רבות לחיילים הבודדים אין לאן לחזור. צה"ל אומנם מעמיד לרשותם דירות שונות, אך התנאים בהן לא מספיק טובים. לכן ברור מדוע אי אפשר לוותר על יוזמות שונות של הקמת בית חם שמיועד לחיילים, והאפשרויות בתחום הזה רבות.

התמיכה הרגשית שניתנת בבתים חמים לחיילים בודדים

כל מי ששרת בצה"ל יודע לומר בצורה חד משמעית שתקופת הצבא מאתגרת. יש מגוון רחב של תפקידים שאפשר לעשות בצה"ל וחלק מהם מאוד לא פשוטים. חיילים שחוזרים הביתה לבני המשפחה שלהם, מקבלים גם תמיכה נפשית מהמשפחה. לעומת זאת, חיילים בודדים מוצאים את עצמם לבד גם מול ההתמודדות הרגילה הלא פשוטה.

לכן כדאי לדעת שבית חם שמיועד לחיילים בודדים מציע, בין היתר, תמיכה רגשית. בית חם לחיילים זה מקום שיש בו אנשים שעובדים עם כל הלב. הם נותנים את הנשמה כדי להקשיב, לסייע וכדי להפיג את תחושת הבדידות שחיילים כאלה עלולים לחוש.

לכן, אם חשבתם לרגע שבמקום כמו בית חם לחיילים בודדים התמיכה היחידה היא פיזית, דעו שזה לא כך. בנוסף, כמובן שבבית חם כזה החיילים יכולים להתפנק גם מארוחות חמות ותשומת לב, כך שחשיבות העניין ברורה. לא אחת קורה שהתנאים שצה"ל מציע לחיילים הבודדים אינם מספיקים.

אומנם צה"ל הרבה פעמים יכול להשתתף בשכר הדירה של החייל הבודד, אך בפועל, החייל נשאר לבד. לכן ברור מדוע חיילים בודדים שמגלים את האפשרות של בית חם שמיועד להם נהנים מכך מאוד.

איך מקימים בית חם לחיילים בודדים?

בישראל יש לא מעט אנשים עם יוזמה רבה, וחלק מהם תוהים כיצד ניתן להקים בית חם לחיילים בודדים. מדובר בפועל על אתגר לא פשוט, שכן צריך הרבה מתנדבים, מקום שבו ניתן יהיה להקים בית כזה ועוד שלל עניינים שצריך לטפל בהם. החדשות הטובות הן שבישראל יש גם רוח התנדבותית מדהימה.

לכן, אם גם אתם רוצים לקחת חלק ולתת לאותם חיילים בודדים כל מה שאפשר, תוכלו לעשות זאת בקלות. הקמת בית חם זה פרויקט מאוד מורכב, ולכל אחד מאיתנו יש אפשרות לתת בדרך שלו. יש מי שבוחר לתרום כספים ואילו אחרים עוזרים בכל מיני דרכים יצירתיות אחרות.

למשל, יש אנשים שבוחרים לבשל ארוחות חמות לחיילים בודדים, להסיע אותם לכל יעד שהם צריכים או בכל דרך אחרת. בכל מה שקשור להקמת בית חם שמיועד לחיילים בודדים – השמיים הם הגבול וכל תרומה ועזרה מתקבלת תמיד בברכה. חשוב לזכור זאת, כי אם גם אתם רוצים לקחת חלק במיזם כזה, תוכלו לעשות זאת בקלות רבה.

בית אלמוג שילוני – בית חם לכל חייל בודד

אי אפשר לדבר על בית חם לחיילים ולא להזכיר את היוזמה להקמת בית על שם אלמוג שילוני ז"ל. בני משפחתו של אלמוג שילוני, כבר בתום השבעה, החליטו להמשיך את דרכו, ויש להם חזון מופלא. הרעיון הוא להקים מרכז שמיועד לחיילים בודדים אשר יהיה ממוקם בפאתי ואדי ענבה במודיעין.

מדובר על שטח של לא פחות מ 6 דונם ויהיה בו מקום ל100 חיילים בודדים. בנוסף, לכל חייל שיגור כאן יהיה חדר פרטי משלו, מה שלא ניתן למצוא בקלות בהרבה בתים אחרים שמיועדים לחיילים בודדים. המרכז ע"י אלמוג שילוני יוקם גם מרכז מנהיגות, ערכים וקהילה.

למעשה, בצורה כזאת תושבי האזור יוכלו להיות חלק בלתי נפרד מהנתינה ומהתפעול של המקום החשוב והמיוחד הזה. אתם רוצים לעשות כל מה שאתם יכולים כדי לקחת חלק ברעיון הנפלא הזה? רוצים לתרום בדרך שלכם להקים Home for lone soldiers? היום זה אפשרי, וזה פשוט מכפי שאתם חושבים. רוצים לקבל פרטים נוספים? להצטרף? להציע רעיונות או לתרום? חייגו למספר: 052-9276143, ויפה שעה אחת קודם.

מאמרים נוספים

Home for lone soldiers

We want to go back to the warm house, the delicious food and our comfortable bed. However, the lone soldiers have nowhere to return, so a home for lone soldiers is a real mitzvah. Every young man who serves in the army wants, after a few weeks at the base or in the field, to get to a more comfortable place.

For the full letter »

Lone Soldiers Association

It is difficult to talk about individual soldiers and not talk about the future of the country. It's true, the IDF should be the one who bears responsibility and takes care of all the soldiers it recruits for its services. In practice, we are far from this idyllic situation. That's why it's worth knowing that there are also many exciting and special initiatives on the subject of individual soldiers and associations.

For the full letter »

Individual soldiers donations

When talking about lone soldiers donations, it is important to take into account the project of establishing a warm home for lone soldiers. If we manage to build such a home, every single soldier will have a place to return to. It is true that the soldiers will still meet the definition of "lone soldiers",

For the full letter »

A center for lone soldiers

All single soldiers deserve to get a weekend away from the army and just rest. To know that there is someone who is waiting for them, takes care of them, prepares food for them and also gives them warmth and love. That is why such centers are a very important matter in our country.

For the full letter »

An association for lone soldiers

It is important to understand what an association for lone soldiers actually does in order to understand why it is the right choice for a donation. Try for a moment to put yourself in the shoes of the lone soldier. He enlisted out of a desire to contribute, is in the army for long weeks and ends up leaving for the weekend.

For the full letter »