בית לחיילים בודדים

בית לחיילים בודדים

בית לחיילים בודדים

בית לחיילים בודדים – אם יש משהו שכולנו אומרים ומתפללים כשנולדים לנו ילדים, זה שהילדים שלנו כבר לא ילכו אל הצבא. יחד עם זאת, אנחנו רואים כיצד דור אחרי דור, כולנו מתגייסים. נשים וגברים, מכל הערים והיישובים בארץ, בהגיעם לגיל 18 עוזבים הכול ותורמים את תרומתם לצבא.

יש מי שבוחר לעשות זאת גם במקצוע לחיים ואילו אחרים, בתום שירות החובה, משתחררים ויוצאים אל חיי האזרחות. לצד כל אלה יש עוד קבוצה של צעירים מדהימים והם: החיילים הבודדים. על פי ההגדרה אנחנו רואים שחיילים בודדים הם חיילים שבגלל סיבות כאלה ואחרות אין להם קשר עם משפחותיהם.

זה יכול להיות חייל שחי בישראל אך אין לו משפחה וזה יכול להיות חייל שהגיע במיוחד מחו"ל. במקרה כזה אומנם יש לחייל משפחה, אך היא שוהה בחו"ל ולכן אותו חייל למעשה חי לבדו בארץ. כל מי שלקח חלק בשירות הצבאי יודע: כל מה שאנחנו חולמים עליו בשטח, זה על הבית. אנחנו רוצים לחזור לבית החם, לאוכל הטעים ולמיטה הנוחה שלנו.

עם זאת, לחיילים הבודדים אין לאן לחזור, ולכן בית חם לחיילים זו מצווה של ממש. כל צעיר שמשרת בצבא רוצה, אחרי כמה שבועות בבסיס או בשטח, להגיע למקום נוח יותר. עם זאת, לאן יוכל לצאת חייל בודד אם אף אחד לא מחכה לו? לכן הקמת בתים שמיועדים לחיילים בודדים זו הדרך הכי טובה להתמודד עם העניין המורכב זה.

מה כולל בית לחיילים בודדים?

כמובן שצה"ל מציע תנאים טובים והטבות לחיילים בודדים. הרבה פעמים צה"ל יכול להשתתף בשכר הדירה או להלין את החיילים הבודדים בדירות היועדות לכך. עם זאת, אנחנו רואים שבפועל הדברים נראים מעט אחרת. הרבה פעמים לחיילים הבודדים אין בכלל מקום בדירות הללו ולא אחת הם צריכים לעבור בירוקרטיה ארוכה מידי עד לקבלת התנאים המגיעים להם.

לעומת זאת, בבית שמיועד לחיילים בודדים הדברים נראים אחרת. החיילים מגיעים, לוקחים חלק ומרגישים בבית מהרגע הראשון. כאשר מנסים להבין מה בדיוק כולל בית לחיילים בודדים, אנחנו רואים שיש אפשרויות שונות. יש בתים לחיילים בודדים שכוללים רק מקום ללון, אך יש גם בתים שמציעים הרבה מעבר לכך.

זה יכול להיות בית שיש בו הוואי שלם, עם שלל אזרחים שבאים, תורמים ולוקחים חלק. בנוסף, בתים לחיילים בודדים מיועדים גם לתקופה שמגיעה מיד עם תום השירות הצבאי. אין ספק שחיילים בודדים זקוקים גם לתמיכה רגשית: בין אם זה במהלך השירות ובין אם זה אחריו.

לכן, בבית שמיועד לחיילים בודדים הרעיון הוא לתת גם תמיכה ומסגרת רגשית. בצורה כזאת החייל הבודד אומנם יודע שהוא בודד וללא משפחתו, אך הוא אינו מרגיש לבד. זה משמעותי מאוד וזה משנה את כל החוויה, כך שהחשיבות של העניין רבה.

איך מקימים בית שמיועד לחיילים בודדים?

מדובר על אתגר מאוד גדול. ראשית, הקמת בית חם לחיילים דורשת תוכנית ברורה, ושנית, כמובן שצריך גם שטח שמיועד לכך. מעבר לכל אלה, צריך גם תקציב ברור, שכן ללא תקציב לא תהיה לנו שום אפשרות להצליח במשימה. ככל שהחזון מורכב ושאפתני יותר, יש צורך גם בהרבה יותר מתנדבים ואנשי מקצוע שונים שייקחו חלק.

יש אומנם תקציבים שונים שהמדינה הרבה פעמים מקצה לבתים שמיועדים לחיילים בודדים, אך לרוב זה לא מספיק. לכן ניתן לראות שלא פעם הקמה ותפעול של בתים לחיילים בודדים מסתמכת על תרומות של אזרחים שונים. כדי להקים בית מתפקד וברמה גבוהה לחיילים בודדים יש לקחת בחשבון אינספור גורמים שונים.

איפה יהיה ממוקם הבית? מה הוא יציע לחיילים הבודדים? מי יתפעל אותו? מי יוכל לשאת בעלויות? כל השאלות האלה, ועוד רבות אחרות, הן חלק מהתהליך של הקמת בית לחיילים בודדים. לכן בהחלט ניתן לומר שמדובר על פרויקט ארוך טווח שהרבה מאוד אנשים ומומחים לוקחים בו חלק.

בית אלמוג שילוני – בית לכל חייל בודד

אתם נמצאים היום בנקודה שבה אתם רוצים לקחת חלק בפרויקט מיוחד של הקמת בית חם לחיילים בודדים? הגעתם בדיוק למקום הנכון! בית אלמוג שילוני, על שם אלמוג שילוני ז"ל, יוקם בהמשך הדרך בפאתי ואדי ענבה במודיעין. יש כבר תוכניות והשטח שעליו יוקם המרכז לחיילים בודדים יכלול 6 דונם שלמים! בתוכנית ניתן לראות שיהיו כאן 16 וילות, כאשר בכל מבנה יגורו 6 חיילים, ולכל חייל בודד יהיה חדר משלו.

בצורה כזאת, כל חייל בודד שיגיע לבית הזה ירגיש בנוח. במבנה יהיו גם חללים משותפים כמו סלון, מטבח ופינות שונות של השראה. המרכז יתאים לכולם ויקבל את כולם, בדיוק בהתאם לרוחו של צה"ל – צבא העם שלנו. אתם רוצים לקחת חלק? לתרום להקמת בית לחיילים בודדים? התקשרו למספר: 052-9276143. זה לא משנה אם תבחרו בתרומה כלכלית או שיש לכם כל רעיון אחר שיכול לעזור. בכל מקרה תרומתכם תהיה ברוכה ואתם מוזמנים לקחת חלק בפרויקט שונה, מרגש ומיוחד.

מאמרים נוספים

בית חם לחיילים בודדים

בישראל יש לא מעט אנשים עם יוזמה רבה, וחלק מהם תוהים כיצד ניתן להקים בית חם לחיילים בודדים. מדובר בפועל על אתגר לא פשוט, שכן צריך הרבה מתנדבים, מקום שבו ניתן יהיה להקים בית כזה ועוד שלל עניינים שצריך לטפל בהם.

למכתב המלא »

חיילים בודדים עמותה

קשה לדבר על חיילים בודדים עמותה ולא לדבר על העתיד של המדינה. זה נכון, צה"ל צריך להיות זה שנושא באחריות ודואג לכל החיילים שהוא מגייס לשירותיו. בפועל, אנחנו רחוקים מהמצב האידילי הזה. לכן כדאי לדעת שבנושא של חיילים בודדים עמותה יש גם הרבה מאוד יוזמות מרגשות ומיוחדות.

למכתב המלא »

חיילים בודדים תרומות

כאשר מדברים על חיילים בודדים תרומות, חשוב לקחת בחשבון את גם המיזם של הקמת בית חם לחיילים בודדים. אם נצליח להקים בית כזה, לכל חייל בודד יהיה לאן לחזור. זה נכון שהחיילים עדיין יענו על ההגדרה של "חיילים בודדים",

למכתב המלא »

מרכז לחיילים בודדים

מגיע לכל החיילים הבודדים להגיע לסוף שבוע מהצבא ופשוט לנוח. לדעת שיש מי שמחכה להם, דואג להם, מכין להם אוכל וגם מעניק להם חום ואהבה. לכן מרכזים כאלה מהווים עניין חשוב ביותר במדינתנו.

למכתב המלא »

עמותה לחיילים בודדים

חשוב להבין מה בעצם עושה עמותה לחיילים בודדים כדי להבין מדוע זו הבחירה הנכונה לתרומה. נסו לרגע לשים את עצמכם בנעליו של החייל הבודד. הוא התגייס מתוך רצון לתרום, נמצא שבועות ארוכים בצבא ובסופו של דבר יוצא לסוף שבוע.

למכתב המלא »