מרכז לחיילים בודדים

מרכז לחיילים בודדים

מרכז לחיילים בודדים

מרכז לחיילים בודדים – אם יש משהו שכולנו מודעים לו משחר ילדותנו בארץ שלנו, זה שכולנו נתגייס לצבא. אנחנו אוהבים לומר, כשנולד ילד לעולם, שבעזרת השם הוא לא יצטרך להתגייס לצה"ל, אך עמוק בפנים ברור לנו שלא כך יקרה. מעבר לכל אותם אזרחי המדינה שמתגייסים לצבא, מדהים לראות שיש גם אנשים שמגיעים מחו"ל, כחיילים בודדים ומתגייסים.

יש מגוון סיבות שבגללן אנשים בוחרים לעשות זאת. יש מי שבוחר להתגייס כחייל בודד כי המשפחה שלו בחו"ל ויש מי שהאידיאולוגיה מובילה אותו לכאן. מה שבטוח זה שאותם חיילים בודדים נותנים את הנשמה למדינה. הם נותנים שלוש שנים מחייהם לצה"ל והם עוברים את התקופה הזאת בלי תמיכת המשפחה.

לכן ברור מדוע אותם חיילים גיבורים שמתעקשים ומתגייסים לצה"ל, צריכים עזרה, תמיכה וסיוע. זו בדיוק הסיבה שבגללה על מרכז לחיילים אי אפשר לוותר. למעשה, יש מספר מרכזים שונים לחיילים בודדים ברחבי המדינה, אך אין ספק שיש לאן לשאוף ויש צורך להשתפר.

זה נכון שחיילים בסדיר לרוב מקבלים משכורות נמוכות, אך בפועל, רוב נעזרים בהורים. לכן, אם ניתן יהיה להקים מרכז משוכלל, מתקדם ומודרני יותר עבור חיילים בודדים, מובן שכדאי יהיה לעשות זאת. משמעות הדברים היא שאם גם אתם מחפשים את הדרך לתרום ולעזור להקמת מרכז כזה, אתם יכולים לעשות זאת בקלות.

היתרונות הרבים של הקמת מרכז לחיילים בודדים

זה לא במקרה שיש היום פרויקטים שונים וכוונות להקים מרכזים לחיילים בודדים רחבי הארץ. למעשה, מרכז כזה כולל לא מעט יתרונות. ראשית, אותם חיילים בודדים ירגישו ויידעו שיש להם בית. הם יוכלו להגיע אליו בכל חופשה מהצבא וזה יהווה גם הבית שלהם לתקופה שאחרי השחרור.

כל מי שכבר יצא לו לשרת בצה"ל יודע שאומנם כולנו תמיד מחכים לשחרור, אך כשהוא מגיע, זה לא תמיד קל. צריך למצוא את הדרך שלנו, להבין מה אנחנו רוצים וצריך לנוח לפני המשך החיים. לכן מקום שמהווה מרכז לחיילים יוכל להיות הבית של החיילים הבודדים גם בתקופה שאחרי השחרור.

מגיע לכל החיילים הבודדים להגיע לסוף שבוע מהצבא ופשוט לנוח. לדעת שיש מי שמחכה להם, דואג להם, מכין להם אוכל וגם מעניק להם חום ואהבה. לכן מרכזים כאלה מהווים עניין חשוב ביותר במדינתנו. בנוסף, אם אפשר להוסיף גם ערכים שונים למרכז שמיועד לחיילים בודדים, מובן שזה כדאי.

למשל, זה יכול מקום שיש בו גם מרכז מנהיגות וערכים, כך שזו תהיה דרך לדאוג לחינוך האזרחים של המחר. יש חשיבות אדירה למרכזים שונים כאלה, שכן מספר החיילים הבודדים במדינה רק הולך וגדל.

כיצד מקימים מרכז שמיועד לחיילים בודדים?

הקמת מרכז לחיילים זו משימה מורכבת ומיוחדת במינה. יש לא מעט עניינים שצריך לדאוג להם במקביל. למשל, יש צורך לבחור את המקום הנכון וצריך גם לקבל אישורי בניה. מעבר לכל אלה, צריך להיות חזון לאותו מרכז שמיועד לחיילים בודדים.

צריך להיעשות תיאום בין מגוון רחב של גורמים, כמו אדריכלים, אנשי מקצוע שיבנו את המקום ועוד. מעבר לכל אלה, כמובן שכדי להקים מרכז שמיועד לחיילים בודדים צריך גם תקציב. זו השקעה רצינית ביותר ולכן אדם פרטי לא יוכל ככה סתם להקים בית מהסוג הזה. הממשלה, לצד העיריות השונות, יכולה לתמוך כלכלית, אך זה לא מספיק. ללא התגייסות מצד האזרחים ותרומות שונות, יהיה מאוד קשה להגיע ליום שבו מרכז כזה יקום ויהווה בית לחיילים הבודדים.

הכירו את בית אלמוג שילוני – החזון שרוקם עור וגידים

בבואנו לדבר על עמותה לחיילים בודדים, אנחנו רואים שכל אחד ואחד מאיתנו יכול לקחת חלק בהקמת מפעל מדהים שכזה. לכן, אם גם אתם מחפשים דרך להשתלב ביוזמה מיוחדת שכזו, כדאי שתכירו את החזון של בית אלמוג שילוני, לזכרו של אלמוג שילוני ז"ל.

החזון הוא להקים מרכז חיילים בודדים על פני שטח של 6 דונם בפאתי ואדי ענבה במודיעין. המקום יהווה בית ל100 חיילים וחיילות בודדים, כאשר בכל מבנה יגורו 6 חיילים. המקום יהיה מיועד לכולם, בהתאם לרוחו של צה"ל שמהווה את צבא העם כולו.

מעבר לכל אלה, חלק מהחזון כאן הוא ליזום מרכז מנהיגות, ערכים וקהילה. בצורה כזאת תושבי האזור יוכלו להיות חלק מהנתינה ומהתפעול של המקום המדהים הזה. לכן, במידה וגם אתם מרגישים רצון וצורך לקחת חלק בפרויקט הזה, אל תדחו זאת למחר. התרומה שלכם, ולא משנה באיזה היקף היא תהיה, יכולה להיות משמעותית ביותר.

הקמת מרכז שמיועד לחיילים בודדים זה צעד חשוב ביותר שבו אנחנו בעצם אומרים תודה לכל אותם חיילים שהגיעו, התגייסו והגנו על המדינה. אתם מעוניינים לקחת חלק בפרויקט המדהים הזה להנצחת אלמוג שילוני ז"ל? חייגו עוד היום למספר: 052-9276143 ותראו שלא תצטערו. יש שלל דרכים שבהן תוכלו להשתלב באחד מהפרויקטים המשמעותיים ביותר במדינה, אז למה לדחות זאת למחר?

מאמרים נוספים

בית חם לחיילים בודדים

בישראל יש לא מעט אנשים עם יוזמה רבה, וחלק מהם תוהים כיצד ניתן להקים בית חם לחיילים בודדים. מדובר בפועל על אתגר לא פשוט, שכן צריך הרבה מתנדבים, מקום שבו ניתן יהיה להקים בית כזה ועוד שלל עניינים שצריך לטפל בהם.

למכתב המלא »

בית לחיילים בודדים

אנחנו רוצים לחזור לבית החם, לאוכל הטעים ולמיטה הנוחה שלנו. עם זאת, לחיילים הבודדים אין לאן לחזור, ולכן בית לחיילים בודדים זו מצווה של ממש. כל צעיר שמשרת בצבא רוצה, אחרי כמה שבועות בבסיס או בשטח, להגיע למקום נוח יותר.

למכתב המלא »

חיילים בודדים עמותה

קשה לדבר על חיילים בודדים עמותה ולא לדבר על העתיד של המדינה. זה נכון, צה"ל צריך להיות זה שנושא באחריות ודואג לכל החיילים שהוא מגייס לשירותיו. בפועל, אנחנו רחוקים מהמצב האידילי הזה. לכן כדאי לדעת שבנושא של חיילים בודדים עמותה יש גם הרבה מאוד יוזמות מרגשות ומיוחדות.

למכתב המלא »

חיילים בודדים תרומות

כאשר מדברים על חיילים בודדים תרומות, חשוב לקחת בחשבון את גם המיזם של הקמת בית חם לחיילים בודדים. אם נצליח להקים בית כזה, לכל חייל בודד יהיה לאן לחזור. זה נכון שהחיילים עדיין יענו על ההגדרה של "חיילים בודדים",

למכתב המלא »

עמותה לחיילים בודדים

חשוב להבין מה בעצם עושה עמותה לחיילים בודדים כדי להבין מדוע זו הבחירה הנכונה לתרומה. נסו לרגע לשים את עצמכם בנעליו של החייל הבודד. הוא התגייס מתוך רצון לתרום, נמצא שבועות ארוכים בצבא ובסופו של דבר יוצא לסוף שבוע.

למכתב המלא »