מיהו חייל/ת בודד/ה? מהם צרכיו?

מהו חייל בודד? מי היא חיילת בודדה? מהם הקריטריונים להיחשב חייל בודד?
מהם הצרכים של חייל בודד?
מאמר מאת יוסף שילוני, יו"ר עמותת בית אלמוג שילוני

מיהו חייל/ת בודד/ה?

חייל עולה חדש שעלה בגפו והוריו חיים בחו"ל, חייל שהתייתם מהוריו, חייל שהוריו היגרו לחו"ל. חייל שהוריו יצאו לשליחות בחו"ל לתקופה של חצי שנה ומעלה, חייל חסר עורף משפחתי, חייל שאין לו כל קשר עם הוריו. חייל הנמצא בקשר כל שהוא עם הוריו, אך אין לו כל אפשרות להתגורר עמם (חייל יוצא החברה החרדית שהתגייס
במסלול שירות לחרדים או שחזר בשאלה). חייל שהתגורר אצל משפחת אומנה עד גיל 18.

חייל שאין לו בית לחזור אליו

החיילים הבודדים והחיילות הבודדות, מלאים במוטיבציה, מוכנים לשרת ביחידות הקרביות, הם מתרגשים לשרת למען המדינה והדגל, אך בחגים או בסופשי"ם אין להם בית לחזור אליו! בית אלמוג שילוני מעניק להם מעטפת חמה ואוהבת ומענה לכל צרכיהם!

כמה חיילים בודדים משרתים בצה"ל?

כל אחד ואחת מן החיילים והחיילות הוא עולם ומלואו, לכל אחד ואחת סיפור אישי מעניין, מסע חיים מאתגר, בצה"ל משרתים כ: 7000 חיילים בודדים וחיילות בודדות, שאין להם משפחה גרעינית ובית לחזור אליו, כ-45% הינם עולים חדשים שהגיעו מתוך שליחות וציונות ועזבו משפחות וחיים נוחים בתפוצות. 50% נוספים הם
ישראלים יתומים או ישראלים מרקע מאתגר, סוציו אקונומי מורכב, 5% חיילים ממשפחות חרדיות, שהמשפחה החליטה לנדות אותם בשל השירות הצבאי!
בית אלמוג שילוני מעניקה להם מעטפת חמה ואוהבת ומענה לכל צרכיהם!

הידעתם? הרוב המכריע של החיילים הבודדים משרתים ביחידות הלוחמות

רוב רובם החיילים הבודדים משרתים ביחידות קרביות כגון צנחנים, גולני, גבעתי, כפיר, שיריון, תותחנים, הנדסה קרבית, איסוף קרבי, מערך ההגנה האוירי, סיירות מובחרות באוויר, בים או ביבשה, יחידות לוחמה בחייל האוויר, חובלים, חיילים אלה מגיעים עם מוטיבציה סופר גבוהה לשירות בצבא הגנה לישראל ונחשבים לטובים, איכותיים, רבים מהם הם חיילים מצטיינים ,הזוכים לפרסים בימי העצמאות בבית הנשיא ביחס גבוהה לחלקם בצבא! בית אל מוג שילוני מעניקה להם ב4 בתים חדישים בעיר מודיעין מכבים רעות מעטפת חמה ואוהבת ומענה לכל צרכיהם!

מהי קשת הצרכים והשירות שצריך חייל בודד?

צורך כלכלי

• לחיילים בודדים מידע חלקי על השירות בצה"ל, למשפחה הורים / אלים / דודים / חברים קרובים אין ניסיון צבאי
• יש להם חוסר במשפחה תומכת מלווה ומסבירה
• כסף למזון, צ'ופרים, היגיינה, ביגוד אזרחי, הלבשה תחתונה,
• החייל מקבל שכירות מסובסדת על -ידי הצבא, שאינה מעניקה פתרון מלא לצרכיו!
• שירותי מזון, ניקיון, כביסה, ארוחות שבת
• בית אלמוג שילוני מעניקה להם מעטפת חמה ואוהבת ומענה לכל צרכיהם ומקלה עליהם את רגעי הבדידות והגעגועים לבית! הוא לא חוזר לבית ריק, שבו עליו לדאוג לכביסה, אוכל, ניקיון הבית, בישול וחשבונות! הוא חוזר לבית אוהב ומכיל עם כל מה שצריך מחיבוק ועד אוכל במקרר ובמזווה ושמפו שהוא אוהב במקלחת כולל פנאי, בידור ועוד!

25/3/15 ה' ניסן תשע"ה, נחנך הבית הראשון עם הפנים למיזם קונספט ייחודי מסוגו בישראל!

בית אלמוג שילוני הראשון נחנך ב- 25 במרץ 2015 ,ה' בניסן תשע"ה. הדירות של בית אלמוג שילוני מאובזרות ומעוצבות עד לפרטים הקטנים ומאפשרת לכל חייל להנות מפרטיות בחדר המוקצה לו למשך כל שירותו הצבאי. כאמור החיילים נהנים מאספקת מזון, דאגה לניקיון הבית ולבוש לחיילים על פי צורך. בבית מקפידים על שמירת השבת וכשרות.
בית אלמוג שילוני מתוכנן לפעול במתכונתו הנוכחית ב4 בתים הפזורים ברחבי העיר מודיעין מכבים רעות, עד להקמת בית הקבע "המרכז לחיילים בודדים" אשר יכיל כ-100 חדרים לחיילים בודדים. הקרקע 6 דונם, למרכז הזה הוקצתה על ידי עיריית מודיעין, השותפה באופן פעיל בפרויקט.

מאמרים נוספים